Przejdź do treści
studium1
studium2
studium3
MiesiącŁączna liczba skargSkargi niezasadneSkargi zasadne
Styczeń000
Luty000
Marzec110
Kwiecień110
Maj110
Czerwiec440
Lipiec000
Sierpień000
Wrzesień110
Październik110
Listopad541
Grudzień220
Razem16151
MiesiącŁączna liczba skargSkargi niezasadneSkargi zasadne
Styczeń110
Luty000
Marzec000
Kwiecień110
Maj220
Czerwiec220
Lipiec110
Sierpień220
Wrzesień110
Październik000
Listopad220
Grudzień000
Razem12120
MiesiącŁączna liczba skargSkargi niezasadneSkargi zasadne
Styczeń550
Luty220
Marzec532
Kwiecień000
Maj532
Czerwiec990
Lipiec220
Sierpień000
Wrzesień000
Październik110
Listopad211
Grudzień110
Razem32275
MiesiącŁączna liczba skargSkargi niezasadneSkargi zasadne
Styczeń110
Luty220
Marzec000
Kwiecień000
Maj000
Czerwiec000
Lipiec321
Sierpień330
Wrzesień000
Październik220
Listopad220
Grudzień220
Razem15141
MiesiącŁączna liczba skargSkargi niezasadneSkargi zasadne
Styczeń541
Luty312
Marzec330
Kwiecień110
Maj660
Czerwiec431
Lipiec761
Sierpień330
Wrzesień110
Październik000
Listopad220
Grudzień211
Razem37316
MiesiącŁączna liczba skargSkargi niezasadneSkargi zasadne
Styczeń211
Luty110
Marzec202
Kwiecień303
Maj202
Czerwiec321
Lipiec202
Sierpień110
Wrzesień330
Październik660
Listopad743
Grudzień110
Razem331914

AKTUALNE INCYDENTY ZWIĄZANE Z OCHRONĄ DANYCH OSOBOWYCH

Pragniemy poinformować Państwa, iż z powodu zagubienia przez naszego kontrolera biletowego druku opłaty dodatkowej kredytowej w dniu 05/02/2019 dane osobowe jednego pasażera zostały utracone. Utrata ta nastąpiła zanim dane osobowe trafiły do naszego biura przez co nie zostały one zarejestrowane w naszej bazie danych a tym samym nie sposób je zidentyfikować. Utrudnia to tym samym rozpoznanie jakie dokładnie dane zostały utracone i do kogo należą. Chcemy serdecznie przeprosić za zaistniałą sytuację i zobowiązujemy się do pomocy w razie negatywnych skutków z tego powodu. Z uwagi na charakter zatrudnienia naszego kontrolera, w szczególności on będzie zobowiązany do poniesienia ewentualnych kosztów związanych z tym zdarzeniem. Kontroler jest świadomy tych konsekwencji a nasza firma udzieli wszelkiego możliwego wsparcia w zakresie ograniczenia ewentualnych szkód z tego tytułu powstałych. Jeśli sprawa może dotyczyć Państwa, prosimy o kontakt z Naszym Inspektorem Ochrony Danych – Katarzyną Wawrzyniak, e-mail: k.wawrzyniak@transkontrol.pl , tel. 61 65 62 115. Możliwe konsekwencje tego incydentu to kradzież Państwa tożsamości przez osobę trzecią. Nasza firma prowadzi ciągły proces podnoszenia poziomu bezpieczeństwa danych osobowych. Dzięki temu incydent został szybko wykryty, a zagrożenia rozpoznane dzięki czemu z pewnością ograniczone zostały skutki tego zdarzenia.

Jednocześnie zwracamy się z prośbą do osoby lub osób, które weszły w posiadanie w/w druku o niezwłoczny ich zwrot do biura Trans Kontrol, os. St. Batorego 101, 60-687 Poznań, osobiście lub listownie lub też prosimy o kontakt telefoniczny z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych (tel. j.w.). Przypominamy też, że wszelka próba niezgodnego z prawem wykorzystania tych danych osobowych może skutkować odpowiedzialnością karną.

Pragniemy poinformować iż z powodu zagubienia przez naszego kontrolera biletowego druków opłat dodatkowych kredytowych w dniu 03/12/2018 dane osobowe dwóch pasażerów zostały utracone. Chcemy serdecznie przeprosić za zaistniałą sytuację i zobowiązujemy się do pomocy w razie negatywnych skutków z tego powodu. Jeśli sprawa może dotyczyć Państwa, prosimy o kontakt z Naszym Inspektorem Ochrony Danych – Katarzyną Wawrzyniak, e-mail: k.wawrzyniak@transkontrol.pl , tel. 61 65 62 115. Możliwe konsekwencje tego incydentu to kradzież Państwa tożsamości przez osobę trzecią. Nasza firma prowadzi ciągły proces podnoszenia poziomu bezpieczeństwa danych osobowych. Dzięki temu incydent został szybko wykryty, a zagrożenia rozpoznane dzięki czemu z pewnością ograniczone zostały skutki tego zdarzenia. W oparciu o zaistniały incydent, zmodyfikowaliśmy nasze szkolenia w zakresie bezpiecznego przenoszenia mandatów w trakcie pracy.

Uwagi do powyższych incydentów

Możliwymi konsekwencjami naruszenia może być nieuprawnione wykorzystanie danych osobowych m.in. w celu

  1. uzyskania przez osoby trzecie, na szkodę osoby, której dane naruszono, kredytów w instytucjach poza bankowych ponieważ wiele takich instytucji umożliwia uzyskanie pożyczki lub kredytu w łatwy i szybki sposób np. przez Internet lub telefonicznie bez konieczności okazywania dokumentu tożsamości
  2. uzyskania dostępu do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej przysługujących osobie, której dane naruszono oraz do jej danych o stanie zdrowia, ponieważ często dostęp do systemów rejestracji pacjenta można uzyskać telefonicznie potwierdzając swoją tożsamość za pomocą numeru PESEL
  3. korzystania z praw obywatelskich osoby, której dane naruszono, np.: do głosowania nad środkami budżetu obywatelskiego. Uniemożliwiałoby to właściwej osobie skorzystanie z przysługującego jej prawa
  4. wyłudzenia ubezpieczenia lub środków z ubezpieczenia, co może spowodować dla osoby, której dane dotyczą, negatywne konsekwencje w postaci problemów związanych z próbą przypisania jej odpowiedzialności za dokonanie takiego oszustwa
  5. zawarcia umowy o świadczenie usług, tj. np. telewizja kablowa, telefon, Internet a następnie zaprzestanie opłacania rachunków i spowodowanie dla osoby, której dane dotyczą, negatywnych konsekwencji w postaci zadłużenia

Zalecenia co do zminimalizowania ewentualnych negatywnych skutków naruszenia

Celem zminimalizowania w/w skutków możecie Państwo przedsięwziąć następujące środki zaradcze:

  1. możliwość założenia konta w systemie informacji kredytowej i gospodarczej celem monitorowania swojej aktywności kredytowej
  2. zachowania ostrożności przy podawaniu danych osobowych innym osobom, zwłaszcza za pośrednictwem Internetu czy telefonu
  3. głoszenie faktu naruszenia danych właściwym organom w celu zapobieżenia tzw. ,,kradzieży tożsamości”