Przejdź do treści

Polityka prywatności

Pragniemy Państwa poinformować, iż administratorem Państwa Danych osobowych jest firma Trans Kontrol s.c. Nasza siedziba znajduje się na os. St. Batorego 101, 60-687 Poznań. Skontaktować się z nami można za pomocą telefonu: (61) 65-62-115 oraz poczty email: biuro@transkontrol.pl.

Dodatkowe informacje można uzyskać przez stronę internetową www.transkontrol.pl. Z naszym inspektorem ochrony danych osobowych można się skontaktować przy pomocy adresu e-mail: iodo@transkontrol.pl. Cele przetwarzania danych osobowych w naszej firmie to rekrutacja i zatrudnienie pracowników, świadczenie usług kontroli biletowej w środkach transportu oraz współpraca z firmami zewnętrznymi, z którymi administrator ma podpisaną umowę na świadczenie usług. Przetwarzamy dane osobowe w oparciu o niniejsze podstawy prawne: art. 6 ust. 1 lit c) RODO, art. 33a prawa przewozowego, zgoda podmiotu danych, umowy zawarte pomiędzy firmami oraz inne przepisy prawa krajowego i unijnego w ramach których dochodzi do przetwarzania danych osobowych. Podanie informacji na swój temat jest koniecznym w przypadku zawarcia z nami umowy oraz potrzeb związanych z prawem przewozowym. Niepodanie tych danych uniemożliwi zawarcie umowy lub będzie skutkowało naruszeniem prawa.

Odbiorcami danych osobowych są właściwe podmioty administracji publicznej i samorządowej, firmy świadczące usługi, a w szczególności: w zakresie ochrony danych osobowych, obsługi informatycznej, oprogramowania komputerowego, windykacji, szkoleń, ubezpieczenia. Dane osobowe są przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane. Dane kadrowe są przechowywane zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami. Dokumenty typu CV przez okres rekrutacji. Pozostałe informacje zgodnie z wewnętrzną instrukcją przechowania dokumentów i zapisów, jednak nie dłużej niż jest to niezbędne.

Osoby podające w naszej firmie swoje dane osobowe mają prawo do: wglądu, przeniesienia, sprostowania, usunięcia swoich danych osobowych lub ograniczenia ich przetwarzania, a także do wniesienia sprzeciwu i przenoszenia danych (jeżeli będzie to możliwe). Informacje, pytania i prośby dotyczące Państwa praw, będziemy przyjmować na adres e-mail: biuro@transkontrol.pl. W przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych można wycofać ją w każdej chwili, tak łatwo, jak zgoda ta została udzielona. Jeśli dopatrzą się Państwo naruszeń ze strony naszej firmy, co do bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych, istnieje możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Aktualny adres organu nadzorczego to: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Nasza firma nie profiluje danych osobowych. Jeśli w trakcie posiadania informacji na temat danej osoby pojawi się inna potrzeba ich przetworzenia niż wskazana wcześniej, jesteśmy zobowiązani do poinformowania jej kiedy i w jakim celu mamy zamiar te dane przetworzyć. Państwa dane nie są przetwarzane poza obszar EOG.

Ciasteczka – Cookies

„Cookies” to pliki tekstowe, dane informatyczne przechowywane w urządzeniach użytkowników, przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pozwalają m.in. zidentyfikować rodzaj urządzenia użytkownika i wyświetlać strony internetowe dostosowane do indywidualnych preferencji. Pliki „Cookies” zawierają najczęściej adres strony internetowej, czas przechowywania na urządzeniu użytkownika oraz własny unikatowy identyfikator.

„Cookies” używamy w celu optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu gromadzenia danych statystycznych, które pozwalają identyfikować sposób korzystania użytkowników ze stron internetowych. Daje to możliwość późniejszego ulepszania struktury i zawartości Witryny, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika. Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji i aktywności na rzecz użytkownika. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

Stosujemy tzw. stałe. „Cookies”, które przechowywane są przez zdefiniowany czas, który określany jest parametr zawarty w pliku „cookies” – użytkownik dysponuje możliwością ich ręcznego usunięcia. „Cookies” stosowane przez partnerów operatora strony internetowej podlegają ich własnej polityce prywatności.

Oprogramowanie wykorzystywane do przeglądania stron WWW domyślnie dopuszcza umieszczanie plików „cookies” na urządzeniu końcowym. Użytkownik może dokonać właściwej konfiguracji przeglądarki, aby zablokować automatyczne akceptowanie plików „cookies” lub uzyskać każdorazową informację o przesłaniu pliku na urządzenie użytkownika.

Właściwe informacje o obsłudze plików „cookies” oraz możliwych konfiguracjach dostępne są w ustawieniach przeglądarki. Poziom ograniczeń dotyczący stosowania plików „cookies” może wpłynąć na dostępność i funkcjonalności oferowane na stronie internetowej, aż do zablokowania możliwości jej prawidłowego użytkowania.

Osadzone treści z innych witryn

Artykuły na tej witrynie mogą zawierać osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły itp.). Osadzone treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził bezpośrednio konkretną witrynę.

Witryny mogą zbierać informacje o tobie, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować twoje interakcje z osadzonym materiałem, włączając w to śledzenie twoich interakcji z osadzonym materiałem jeśli posiadasz konto i jesteś zalogowany w tamtej witrynie.

Ochrona Danych Osobowych

Polityka prywatności – ochrona danych osobowych w Trans Kontrol

Trans Kontrol w pełni respektuje i szanuje prawo do ochrony danych osobowych klientów publicznego transportu zbiorowego, pracowników, kontrahentów i partnerów. W związku z tym przedstawiamy Państwu najważniejsze zasady ochrony danych osobowych funkcjonujące w Trans Kontrol.

Administrator danych osobowych

Zgodnie z art. 13 i art. 14 ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. (RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest Trans Kontrol Maciej Bartoszewski i Zofia Wawrzyniak sc. (TK S.C.) z siedzibą przy os. Stefana Batorego 101, 60-687 Poznań

Zawsze przed rozpoczęciem czynności przetwarzania danych osobowych, TK S.C identyfikuje cel i podstawę prawną przetwarzania oraz określa okres przechowywania danych.

Przetwarzanie danych osobowych w TK S.C.

Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane:

  • ze względu na realizację umowy, która wiąże Państwa z Administratorem lub działania niezbędne do jej zawarcia (Art. 6 ust. 1 lit. b),
  • ze względu na wymagania prawne, do których przestrzegania zobligowany jest Administrator (Art. 6 ust. 1 lit. c),
  • gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym (Art. 6 ust. 1 lit. e),
  • na podstawie uzyskanej od Państwa zgody (Art. 6 ust. 1 lit. a).

Jeżeli jesteś naszym klientem

1. Państwa dane osobowe są nam potrzebne, by zrealizować umowę jaką Państwo zawierają z ZTM korzystając z publicznego transportu zbiorowego organizowanego przez ZTM (podstawa prawna przetwarzania : art. 6 ust 1 lit.b RODO), Wykorzystujemy je do:

– weryfikacji uprawnienia do ulgi (6 lat),
– weryfikacji dokumentu przewozu (bilety i uprawnienia do ulg/zwolnień) – przez okres, po którym przedawniają się roszczenia wynikające z umowy ( 6 lat),
– wystawienia wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej (brak ważnego biletu) – do momentu wygaśnięcia zobowiązania a następnie przez 6 lat ze względu na prawo podatkowe i z uwagi na okres, po którym przedawniają się roszczenia wynikające z przepisów prawa (6 lat),
– obsługi reklamacji od opłat dodatkowych – do momentu zakończenia obsługi reklamacji a następnie przez okres, po którym przedawniają się roszczenia wynikające z przepisów prawa (6 lat).

2. Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane również ze względu na wymagania prawne ciążące na TK S.C. (art. 6 ust 1 lit. c RODO), w celu:

– obsługi reklamacji, a także skarg, wniosków i petycji; będą one przetwarzane do momentu zakończenia postępowania, a następnie przez okres, po którym przedawniają się roszczenia wynikające z przepisów prawa (6 lat),
– windykacji należności z tytułu opłat dodatkowych (brak ważnego biletu) do momentu wygaśnięcia zobowiązania, a następnie przez 6 lat ze względu na prawo podatkowe i z uwagi na okres, po którym przedawniają się roszczenia wynikające z przepisów prawa (6 lat),
– na tej samej podstawie prawnej mogą być przetwarzane Państwa dane osobowe obejmujące wizerunek w systemie monitoringu, w zależności od wielkości zapisanych danych – do nadpisania danych, przez okres maksymalnie 3 miesięcy od daty nagrania. W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin ten ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.

Dane, po zrealizowaniu celu dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.

Z uwagi na konieczność zapewnienia prawidłowego funkcjonowania oraz zapewnienia zgodności z prawem, Państwa dane osobowe w związku z prowadzonymi sprawami mogą zostać przekazane takim podmiotom jak: Urząd Miasta Poznania i jego jednostki organizacyjne, Rada Miasta Poznania, dostawcy systemów IT, firmy obsługujące płatności internetowe, operatorzy realizujący sprzedaż biletów ZTM, spółki miejskie, firmy doradcze i konsultingowe, kancelarie prawne i windykacyjne, operatorzy (przewoźnicy realizujący przewozy na rzecz ZTM), firmy realizujące usługę niszczenia dokumentów, rejestry dłużników. Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione uprawnionym podmiotom, takim jak organy kontrolne oraz Sąd, Prokuratura, Policja itd., na ich uzasadniony wniosek.

Podanie danych osobowych nie zawsze jest konieczne. ZTM daje możliwość korzystania z publicznego transportu zbiorowego bez zbierania Państwa danych osobowych (np. poprzez zakup papierowych biletów jednorazowych lub karty PEKA na okaziciela). Podanie danych osobowych jest jednak warunkiem niezbędnym do skorzystania z wybranych usług ZTM (np. systemu PEKA czy skorzystania z ulgi na przejazd), a konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości skorzystania z tych usług. Podanie danych jest konieczne w przypadku nakładania opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego dokumentu przewozu, a w przypadku ich niepodania mogą zostać wezwane właściwe służby. Podanie danych osobowych jest również niezbędne w przypadku składania reklamacji, skarg i wniosków.

Jeżeli jesteś naszym kontrahentem

Państwa dane osobowe są nam potrzebne:

– w celu wypełnienia obowiązku prawnego dotyczącego przeprowadzenia wyboru Wykonawcy w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (art. 6 ust 1 lit. c RODO) i będą przechowywane przez okres 5 lat od zakończenia postępowania,
– w celu realizacji zamówienia / wykonania zawartej umowy (art. 6 ust 1 lit. b RODO) i będą przechowywane przez okres minimum 6 lat od daty zakończenia umowy ze względu na wymagania przepisów prawa podatkowego, a jeśli umowa zostaje zawarta z finansowaniem z funduszy EU bądź okres gwarancji jest dłuższy, okres ten może ulec wydłużeniu.

Dane, po zrealizowaniu celu dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.

Odbiorcami danych osobowych będzie Urząd Miasta Poznania, miejskie jednostki organizacyjne i spółki, Rada Miasta Poznania, Krajowa Izba Odwoławcza, Urząd Zamówień Publicznych, dostawcy systemów IT, firmy doradcze i konsultingowe, kancelarie prawne i windykacyjne, firmy realizujące usługę niszczenia dokumentów. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 PZP oraz art. 74 PZP (dla postępowań w trybie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. lub dla postępowań nie prowadzonych w trybie Ustawy PZP na podstawie Ustawy o Dostępie Do Informacji Publicznej z dnia 6 września 2001 r.

Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione uprawnionym podmiotom, takim jak Sąd, Prokuratura, Policja itd., na ich uzasadniony wniosek. Podanie danych osobowych jest warunkiem niezbędnym do udziału w postępowaniu o udzielenia zamówienia publicznego, a konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości udziału w postępowaniu.

Prawa osób, których dane dotyczą

Możecie Państwo adresować do nas wnioski zawierające żądania o realizację przysługujących Państwu praw. Prawa te dotyczą w szczególności:

1) dostępu do danych osobowych,
2) sprostowania ich,
3) usunięcia danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”),
4) ograniczenia przetwarzania,
5) przenoszenia danych osobowych,
6) sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania,
7) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Wniosek może być przesłany pocztą, mailowo, lub złożony za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta TK S.C.. Jeżeli realizacja wniosku będzie trwała dłużej niż miesiąc – o przedłużeniu terminu udzielenia odpowiedzi zostaną Państwo poinformowani odrębnym pismem/wiadomością (ewentualne przedłużenie jest możliwe z uwagi na złożoność żądania lub liczbę złożonych wniosków). Jeżeli wniosek nie pozwala na Państwa jednoznaczną identyfikację lub jest niejasny – w terminie jednego miesiąca od wpływu wniosku, skierujemy do Państwa prośbę o jego uzupełnienie.

Jeżeli wniosek zostanie złożony w formie elektronicznej, dalsza korespondencja będzie w miarę możliwości prowadzona również w tej formie. W innych przypadkach o sposobie rozpoznania wniosku zostaną Państwo poinformowani w formie pisemnej, listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.

Rozpatrzenie wniosku jest wolne od opłat. Jeżeli jednak żądanie jest nieuzasadnione lub często powtarzane, Administrator może nałożyć uzasadnioną opłatę, uwzględniającą rozsądne koszty administracyjne związane z rozpoznaniem wniosku, komunikacją lub przeprowadzeniem wnioskowanych operacji albo odmówić rozpoznania wniosku. Dodatkowo, w przypadku wystąpienia naruszenia ochrony danych osobowych, których skutki mogą Państwa dotyczyć, zostaną Państwo o tym poinformowani.

Inspektor Ochrony Danych

W TK S.C. powołano Inspektora Ochrony Danych (Ewa Kowalczyk).

Inspektor Ochrony Danych weryfikuje prawidłowość przetwarzania danych osobowych oraz dba o ochronę praw i wolności osób, których dane osobowe są przetwarzane przez TK S.C.. Z Inspektorem Ochrony Danych można skontaktować się we wszelkich sprawach związanych z ochroną Państwa danych osobowych (w zakresie, w jakim dane te są przetwarzane przez Administratora):

  • elektronicznie na adres e-mail: iodo@transkontrol.pl
  • pisemnie na adres: Trans Kontrol os. Stefana Batorego 101, 60-687 Poznań

Jeżeli mają Państwo pytania lub wątpliwości w zakresie ochrony Państwa danych osobowych, również prosimy o kontakt poprzez wskazany adres. Z przyjemnością udzielimy szczegółowych informacji.

Pobierz informację dla użytkowników: