Przejdź do treści
appeals1

REKLAMACJE OD NAŁOŻONYCH OPŁAT DODATKOWYCH GOTÓWKOWYCH (ODG)

Osoba, która nie zgadza się z wystawioną na nią opłatą dodatkową gotówkową (zapłaconą u kontrolera) może złożyć reklamację. Reklamacja powinna spełniać następujące warunki formalne:

1. Opłata gotówkowa musi zawierać dane osobowe pasażera. W przypadku, gdy pasażer nie podał tych danych w trakcie wystawiania opłaty, reklamacja zostanie rozpatrzona negatywnie (na podstawie Regulaminu Kontroli ZTM Poznań).

2. Wraz z reklamacją należy załączyć bądź przedstawić oryginał lub kopię opłaty dodatkowej. W przypadku ich braku należy w inny możliwy sposób udokumentować fakt opłacenia opłaty dodatkowej. Jeżeli płatność nie była opłacona gotówką u kontrolera (np. kartą płatniczą) wówczas do reklamacji może być konieczne załączenie dowodu uiszczenia należności.

3. Ponadto, aby reklamacja była rozpatrzona pozytywnie, wystawienie opłaty dodatkowej gotówkowej musiało zostać dokonane z naruszeniem przepisów prawa (tut. Regulamin kontroli, Regulamin Przewozu, Prawo Przewozowe) lub gdy zostanie stwierdzone prawo do przyznania opłaty manipulacyjnej.

4. Reklamacja musi również zostać złożona w nieprzekraczalnym terminie 3 miesięcy licząc od dnia nałożenia opłaty dodatkowej.

W celu złożenia reklamacji można skorzystać z formularza dostępnego poniżej.

Aktualny wzór opłaty dodatkowej gotówkowej (ODG)

appeals2
appeals3
appeals4
refund

W celu złożenia odwołania prosimy skorzystać z naszego formularza