Przejdź do treści
complaints1

Skargi na wystawioną opłatę dodatkową gotówkową

Osoba, która nie zgadza się z wystawioną na nią opłatą dodatkową gotówkową (zapłaconą u kontrolera) może złożyć skargę (reklamację). W celu aby skarga została rozpoznana muszą zostać spełnione warunki formalne wymienione poniżej.

1. W celu dopuszczalności złożenia skargi, osoba ukarana opłatą dodatkową gotówkową zobowiązana jest do przedstawienia lub okazania oryginału opłaty dodatkowej. Opłata gotówkowa musi zawierać dane osobowe pasażera. W przypadku, gdy pasażer nie podał tych danych w trakcie wystawiania opłaty, skarga zostanie rozpatrzona negatywnie (na podstawie Regulaminu Kontroli ZTM Poznań).

2. Ponadto, aby skarga była rozpatrzona pozytywnie, wystawienie opłaty dodatkowej gotówkowej musiało zostać dokonane z naruszeniem przepisów prawa (tut. Regulamin kontroli, Regulamin Przewozu, Prawo Przewozowe) lub gdy zostanie stwierdzone prawo do przyznania opłaty manipulacyjnej.

3. Skarga musi również zostać złożona w nieprzekraczalnym terminie 3 miesięcy licząc od dnia jej wystawienia.

W celu złożenia skargi można skorzystać z formularza dostępnego poniżej.

complains2
complaint3

W celu złożenia skargi prosimy skorzystać z naszego formularza